بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان

شناخت بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان برای افرادی که می‌خواهد دست به خرید سیم برق و کابل ساختمان بزنند بسیار اهمیت دارد. بدون شناخت ویژگی‌های مهم سیم و کابل و بهترین مارک آنها نمی‌توان به‌درستی دست به خرید بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان زد. بسیار مهم است تا خریداران با انواع برندهای سیم و کابل آشنا شوند و سپس اقدام به خرید کنند. در مقاله امروز به معرفی بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان خواهیم پرداخت تا با آگاهی بیشتری برای خرید این محصولات اقدام کنید.

 آشنایی با بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان


نکات مهم در هنگام خرید بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان

در هنگام خرید انواع سیم و کابل باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد؛ زیرا امروزه تولیدکننده‌های بسیاری به تولید این محصولات پرداخته‌اند؛ اما کالای همه این تولیدکننده‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیست. لازم است تا خریداران به فاکتورهای مهمی به جز برند تولیدکننده سیم برق و کابل ساختمان توجه داشته باشند تا محصول بهتری را خریداری کنند. تعدادی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید موارد زیر هستند:


نوع بسته‌بندی محصول

بر روی بسته‌بندی محصولی که شما خریداری می‌کنید باید نام و آدرس تولیدکننده درج شده باشد. عدم داشتن نام تولیدکننده و مشخصات محصول بر روی بسته‌بندی می‌تواند نشان دهد که سیم برق یا کابل ساختمان خریداری شده کیفیت لازم را ندارد.


ظاهر سیم و کابل

صاف و یکنواخت بودن سطح سیم و کابل خریداری شده بسیار مهم است. این ظاهر باید به‌گونه‌ای باشد که باکیفیت بودن محصول از ظاهر آن مشخص باشد. اگر کیفیت غلاف سیم و کابل بالا باشد به‌راحتی آسیب نمی‌بیند.

توجه به ظاهر سیم و کابل هنگام خرید


هادی یا نوع رسانای کابل

بسیار مهم است که در هنگام خرید سیم برق یا کابل ساختمان، نوع هادی را بررسی کنید. شما باید نوع هادی را متناسب با کاربری خود خریداری کنید؛ پس پیش از خرید، استانداردهای لازم را در مورد ضخامت و اندازه هادی در نظر داشته باشید و با توجه به آنها دست به خرید بزنید. هادی باکیفیت دارای درخشش قابل‌توجهی است و انعطاف‌پذیری مناسبی دارد. بیشتر هسته‌های سیم و کابل از جنس مس هستند. مس باکیفیت، نرمی خاصی دارد و رنگ آن روشن و براق است، در غیر این صورت مس نیست.


روکش کابل

جنس روکش کابل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در هنگام خرید کابل به آن توجه کنید. روکش کابل معمولاً از جنس پلاستیک و در بیشتر مواقع پی‌وی‌سی است. جنس پی‌وی‌سی با قیمت مناسب، دوام بالا و انعطاف‌پذیری مناسب خود باعث شده که امروزه از آن در روکش کابل‌ها بیشتر استفاده شود. همچنین پی‌وی‌سی در برابر آب و روغن مقاومت بالایی دارد. شما می‌توانید برای اطمینان از پی‌وی‌سی بودن روکش، این موارد را بر روی آن تست کنید تا از این مسئله مطمئن شوید.


معرفی بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان خارجی

امروزه سیم و کابل توسط تولیدکنندگان مختلفی در داخل و خارج از ایران به تولید می‌رسد. از جمله تولیدکنندگان خارجی می‌توان به شرکت‌های Southwire، Nexans، و LS Cable & System اشاره کرد که به ترتیب محصولات کشورهای آمریکا، فرانسه و کره هستند. سیم و کابل‌های خارجی به دلیل قدمت تولیدکنندگان این محصولات از کیفیت بالایی برخوردارند و در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارند. برای خرید محصولات این برندها که جزو بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان هستند باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرد.

بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان خارجی


معرفی بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان ایرانی

جدای از سیم و کابل‌های خارجی، تولیدکنندگان ایرانی نیز انواع سیم و کابل را باکیفیت بالایی امروزه به تولید می‌رسانند. در کشور ما برای نشان‌دادن میزان کیفیت کابل‌های تولیدی رتبه‌بندی خاصی وجود ندارند؛ اما با توجه به تجربه مصرف‌کنندگان و پیمانکاران، تعدادی از برندهای ایرانی به‌عنوان بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان معرفی شده‌اند که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید:


سیم و کابل اعتماد البرز

یکی از بهترین برند سیم برق و کابل ساختمان، محصولات سیم و کابل اعتماد البرز هستند. کیفیت محصولات این شرکت باعث شده تا به دیگر کشورها همچون کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شوند. سیم و کابل البرز سابقه ۴۴ساله در زمینه تولید سیم و کابل دارد و محصولات خود را بر پایه آلومینیوم و مس به بازار عرضه می‌کند.


کابل سازی ابهر

کابل سازی ابهر نیز از جمله بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان محسوب می‌شود که اولین تولیدکننده کابل‌های فشارقوی در ایران بوده است. از جمله تولیدات این کارخانه می‌توان به انواع کابل قدرت، کابل ابزاردقیق و سیم و کابل کنترل اشاره کرد.

کابل سازی ابهر از بهترین های کابل برق


 سیم و کابل خراسان (افشار نژاد)

سیم و کابل خراسان یکی از پیش‌گامان تولید ملزومات الکتریکی و لوازم برقی مانند سیم در ایران محسوب می‌شود که از سال 13۴۵ در مشهد آغاز به کارکرده است. محصولات سیم و کابل خراسان (افشار نژاد) دارای استانداردهای ایرانی و جهانی هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل افراد بسیاری برای خرید، محصولات سیم و کابل این شرکت را در نظر می‌گیرند.


رسانا کابل

یکی از بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان رسانا کابل است که با همکاری بسیاری از کارشناسان، متخصصان و نخبگان از سال 1372 در حوزه تولید سیم برق و کابل ساختمان شروع به کار کرد. رسانا کابل محصولات خود را با تجهیزات به روز و مدرن و تحت نظر متخصصان، با استانداردهای بالا به تولید می‌رساند و به همین دلیل کابل‌های تولید شده توسط این برند از جمله کابل‌های بسیار مطرح در صنعت و الکترونیک هستند.


سیم و کابل برند یزد

شرکت سیم و کابل یزد یکی از برندهای قدیمی و باتجربه در ساخت کابل و سیم است که فعالیت خود را از سال 13۵9 آغاز کرده است. این شرکت در تولید محصولات خود از جدیدترین و مدرن‌ترین تجهیزات بهره برده و سالانه حجم بالایی از سیم و کابل کشور را تأمین می‌کند.

سیم و کابل برند یزد از بهترین مارک های کابل برق


سیم و کابل برند آمل

سیم و کابل برند آمل از جمله باکیفیت‌ترین محصولات ایرانی محسوب می‌شود که استانداردهای لازم را در تولید محصولات خود به کار برده است. شرکت تولیدی سیم و کابل آمل در سال 137۵ به ثبت رسیده و تاکنون توانسته محصولات بسیاری را به صنعت برق کشور عرضه کند.


سیم و کابل مغان


از جمله بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان، سیم و کابل مغان است که در شهرک صنعتی شاهرود با قدمتی در حدود 30 سال به تولید انواع سیم و کابل می‌پردازد. طراحی روکش‌های عایق برای سیم‌کشی تخصصی ساختمان، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این برند در کشورمان محسوب می‌شود.


سیم و کابل سیمیا

سیم سیمیا از دیگر برندهای مطرح تولیدکننده سیم و کابل است که نزدیک به ۴۰ سال در تولید انواع  سیم و کابل سابقه دارد. این شرکت محصولات خود را با ماشین آلات بهترین تولید کنندگان اروپایی و با تکنولوژی روز دنیا تولید می‌کند و محصولات آن دارای استانداردهای لازم در تولید سیم و کابل هستند.

سیم و کابل سیمیا از بهترین مارک های کابل برق


دیگر برندهای مطرح در تولید سیم برق و کابل ساختمان

جدای از مواردی که از آنها نام برده شد از جمله بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابل باختر
  • سیم و کابل سیمکو
  • سیم و کابل کرمان
  • سیم و کابل همدان
  • سیم و کابل برند افلاک
  • سیم و کابل برند برتر
  • سیم و کابل برند قدس

همان‌طور که مشاهده می‌کنید شرکت‌های مختلفی به تولید انواع سیم و کابل پرداخته‌اند و هر کدام از این شرکت‌ها محصولات خاصی را تولید می‌کنند که باید برای آگاهی از این مسئله با فروشندگان معتبر یا نمایندگی این برندها مشورت کرد.


کلام پایانی

برای اقدام به خرید انواع سیم برق و کابل ساختمان باید در ابتدا با بهترین مارک سیم برق و کابل ساختمان آشنا بود و دانست کدام محصولات از این برندها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. انواع سیم برق و کابل ساختمان توسط برندهای مختلف و با کیفیت‌های متفاوت به تولید می‌رسد که باید در هنگام خرید به نکات مهمی توجه نمود تا سیم و کابل خریداری شده متناسب با نیاز کاربر باشد و از طرفی باکیفیت بالا، نیازهای کاربر را به شکل درستی برطرف کند. بهترین کار این است که انواع سیم و کابل از برندهای معروف و قدیمی خریداری شوند تا کاربر بهترین نتیجه را از خرید خود بگیرد و در آینده دچار مشکل نگردد.

سبد خرید